Resterende deel Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Machiel Ln - WaarBenJij.nu Resterende deel Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Machiel Ln - WaarBenJij.nu

Resterende deel Vietnam

Door: Machiel

Blijf op de hoogte en volg Machiel

21 Maart 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Gezien het feit dat ik mijn blog de laatste tijd een beetje heb laten varen heb ik nu een ruime achterstand op gelopen. Ik ga daarom van het laatste deel van Vietnam een diep gedetaileerde blog schrijven maar wel even de bijzondere dingen samenvatten. Daarna ga ik verder op Cambodja, waar ik nu ben, en proberen daarna weer bij te blijven.

Ik was gebleven bij Hue. Vanuit Hue zijn we naar Hoi An gegaan. De oude havenstad zo'n 130 kilometer verder zuidwaarts. Dit hebben we niet zomaar met de bus gedaan, nee hiervoor hebben we een bijzonder vervoersmiddel gebruikt; een scooter. Wegens een special die ik had gezien van Top Gear (youtube 'top gear vietnam special 1') besloten we in Hue een scooter te huren om hiermee de schitterende kustweg naar Hoi An te rijden. En dit was absoluut de juiste beslissing. Top Gear beschrijft het als 1 van de mooiste kustwegen ter wereld, het zou zomaar kunnen. De weg was bijna verlaten en we rijden dus met zijn tween op ieder een eigen scooter waarbij die scooter ook het enige geluid was dat je hoorde. Het was stil tijdens de stopjes die we maakte om dit schitterende uitzicht vast te leggen op foto. Werkelijk genieten was het.

Hoi An was verder een hele leuk stad. Een van, zo niet de, leukste van Vietnam. Het is een hele warme en gezellige stad met hele leuke restaurantje overal. Verder heb je een oud centrum met heel veel mooie oude gebouwen die vroeger gebruikt werden toen de stad nog een bruisende havenstad was. Nu staat de stad echter om iets anders bekend; zijn kleermakers. Wij hebben hier dan ook gebruikt van gemaakt in de vorm van een blouse en een paar schoenen (Machiel) en twee shirts en een paar schoenen (Ayanna). Als laatste ligt de stad ook dicht bij het strand en hebben we hier eindelijk onze eerste stranddag gehad. Erg fijn ook.

Na Hoi An hadden we de keuze om of met de trein voor 40 dollar in 25 uur naar Ho Chi Minh te gaan, we wilde niet verder naar het zuiden vanwege de slechte verhalen, of om in een uurtje voor 50 dollar te vliegen. De keuze was snel gemaakt. Hierdoor kwamen we de 18de al in Ho Chi Minh aan. Over de hoofstad zelf heb ik niet zoveel te vertellen. Het is nog drukker dan alle andere steden. Je hebt veel hoogbouw en het is niet echt een leuke stad. Wat dan weer wel leuk was zijn de tunnels in de buurt, de Chu Chi tunnels. Deze tunnels werden in de oorlog gebruikt door de Vietnamezen om in te leven en vanuit te vechten. Het was erg indrukwekkend om te zijn. Onze gids beweerde zelf ook in de oorlog te hebben gevochten. Het zou heel goed kunnen, in ieder geval was hij erg komisch en had hij hele goede verhalen om te vertellen. Als laatste kon je zelf ook nog door de tunnels lopen. Van onze tourgroep van zo'n 20 man stapten er zo'n 10 uit na de eerste stap en nog 6 bij de eerste uitgang na 10 meter. Ayanna, ik en twee andere waren de enige die het hele stuk van een paar honderd meter door de warme, vooral voor mij hele nauwe tunnels heb gelopen. Het was loodzwaar en moeilijk voor te stellen dat je daar kan leven.

Hierna zijn we door gegaan naar de mekong delta, ten zuiden van Ho Chi Minh. Mijn volgende blog, morgen zal ik daar aan wijden en dan overmorgen bijwerken tot waar ik nu ben.

  • 05 April 2014 - 18:08

    Liesbeth:

    Daar ben je weer, verheug me op je blog van morgen :-) Die kustweg lijkt me echt fantastisch, ben benieuwd naar de foto's xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Machiel

Actief sinds 18 Dec. 2011
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 5842

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Reisje met de rugzak in Azie

Landen bezocht: