De eerste dagen in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Machiel Ln - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Machiel Ln - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Kathmandu

Door: Machiel

Blijf op de hoogte en volg Machiel

12 Januari 2014 | Nepal, Kathmandu

Een paar dagen na mijn vertrek is hier mijn eerst bericht vanuit Kathmandu, Nepal. Mijn trip is begonnen op dinsdag 7 januari. Rond half 12 ben ik vertrokken naar Istanbul waar ik 4 uur moest wachten voor mijn vervolgvlucht naar Kathmandu. Na 3 uur van liggen en lezen op een bankje op het vliegveld van Istanbul was ik klaar om te gaan, echter toen ik richting de boarden liep om te zien bij welke gate ik moest zijn kwam ik erachter dat mijn vlucht 4,5 uur vertraagd was. Echt een feest. Gezien het feit dat de rij bij de servicedesk nog langer was dan deze 4,5 uur ben ik ook niet eens in de rij gaan staan voor mijn gratis coupons maar ben ik maar rechtstreeks richting de burger king gelopen om een avondmaal te gaan nuttigen. Hierna ben ik terug gelopen naar het bankje waar ik daarvoor ook op lag. Mijn telefoon kwam na een tijdje zonder batterij te zitten en ik wilde hem dus opladen. Alle stopcontacten waren echter overal bezet. Uiteindelijk had ik er 1 gevonden achter een bureau ergens in een gate. Zonder het door te hebben was ik echter achter een informatiedesk gaan zitten, hierdoor kwam er om de paar minuten iemand naar mij toe kwam die dacht dat ik daar werkte en allerlei vragen in allerlei talen aan mij stelde. Ik vond het ook erg logisch dat je een 18-jarige jongen aanspreekt die in zijn trui en spijkerbroek met muziek in zijn oren een boek aan het lezen is.
Na 4,5 uur, om kwart over 1 in de nacht, ben ik uiteindelijk vertrokken richting Kathmandu. Ik had een raamplaats zodat ik kon slapen. Ik raakte echter aan de praat met mijn buurman, een jongen uit Engeland die voor 40 dagen in de bergen van Nepal ging trekken. Na enkele uren gepraat te hebben besloten we toch ook wat uren te slapen en ik werd pas wakker op het moment dat de landing begonnen. Rond kwart over 12 lokale tijd landde ik voor het eerst in mijn leven op Aziatische grond.
Omdat ik in Nederland nog geen Visa voor Nepal had aangevraagd moest dat nu gebeuren. Na 1 uur in de rij te hebben gestaan en 3 verschillende formulieren te hebben ingevuld omdat het totaal niet duidelijk was wat je nou moest doen kreeg ik eindelijk mijn Visa. Ik had vantevoren een hotel geboekt die mij zou ophalen van het vliegveld, maar door de vertraging waren deze helaas alweer weg gegaan. Hierdoor moest ik een taxi nemen, maar omdat ik hem samen nam met de jongen uit het vliegtuig en nog 2 andere Nederlanders kostte het me uiteindelijk maar 1,50. Ik ben gelijk richting mijn hotel gegaan en na een niet hele lekkere pizza en mijn eerste Nepalese biertje gelijk mijn bed ingedoken en daar de volgende 18 uur niet meer uit gekomen.
De volgende ochtend ben ik gewoon de stad ingelopen richting de garden of dreams. Ik wilde een taxi nemen, want ik had gelezen dat je het beste gewoon overal met de taxi heen kan gaan, maar die vertelde dat de garden of dreams nog geen 200 meter lopen was van waar ik stond. De garden of dreams was heel erg mooi en heel erg rustig. Een hele mooie tuin waar je echt kan ontsnappen van de drukte van de stad. Ik heb daar 1,5 uur in de zon een boek zitten lezen. En ben daarna maar gewoon zonder doel de stad ingelopen. Uiteindelijk kwam ik in het oude centrum terecht en na een wandeling van 2,5 uur ben ik terug gegaan naar het hotel om daar op het terras onder het genot van een biertje gewoon rustig te gaan lezen. Na het avondeten was ik nog even aan het lezen buiten en raakte ik aan de praat met 2 meisjes uit Nederland. Na een tijdje gepraat te hebben spraken we af de volgende dag samen Kathmandu te verkennen. De volgende ochtend besloten we toen de nummer 1 en 2 van tripadvisor maar te bezoeken: de buddanath en de monkey temple. Beide tempels waren erg indrukwekkend. De eerste was een grote stupha. Voor 1 euro zijn we rondgeleid door een gids en die vertelden ons veel interessante dingen. Bijvoorbeeld dat de hele stupha leeg is omdat wanneer monniken gaan mediteren hun hoofd ook leeg moet zijn. Niemand kan dan ook bij de stupha naar binnen. De monkeytemple was ook erg mooi en je had daar een heel mooi uitzicht over de stad. Eigenlijk heet het geen monkeytemple, maar vanwege het feit dat er heel veel apen loslopen wordt hij monkeytemple genoemd. Daarna heb ik wat gegeten en ben ik redelijk vroeg naar bed gegaan. Zaterdag heb ik niks bijzonders gedaan en op zondag ben ik opgehaald door de vrijwilligersorganisatie om begon mijn tijd als vrijwilliger.

Tags: kathmandu, nepal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Machiel

Actief sinds 18 Dec. 2011
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 5851

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Reisje met de rugzak in Azie

Landen bezocht: